Nieuw huis

Het blijft een onwennig spel van aantrekken en afstoten. Soms lijkt het alsof we al twee jaar lang steeds Eerste Afspraakjes hebben. De zenuwen, de spanning, de aantrekkingskracht, de eerste kus die alles mogelijk maakt. Je zou zeggen dat nu we het patroon kennen, we wel eens een stukje af kunnen snijden op deze omslachtige route.

Aangekomen bij zijn nieuwe appartement bestaat er geen twijfel over dat ik mee naar boven ga. Hij legt me uit waar ik kan parkeren en rent naar de parkeermeter om te zien of er op dit uur van de nacht nog betaald moet worden. Ik voel me als een kind in de rij bij de Efteling.

Mike laat me zijn nieuwe stulpje zien. Een gang met een prachtige houten vloer leidt naar een woonkamer met een moderne, in hoogglans gelakte open keuken. De woonkamer kijkt uit op een straat waar het overdag druk is met trams, auto’s en fietsers. Maar op dit uur is het zalig stil. Enthousiast vertelt hij over de meubels die nog komen gaan, over zijn zoektocht naar de perfecte gordijnen en geheel zonder bijbedoelingen laat hij me de slaapkamer zien die voorzien is van een buitenmodel kingsize bed.

We ploffen in de woonkamer op de bank waar hij me de foto’s laat zien van zijn vakantie, waarover hij eerder op de avond heeft verteld. Tussendoor staat hij een paar keer op om een andere cd op te zetten. We zijn even stil om naar Radiohead te luisteren als hij zich naar me toebuigt en me kust. Ik sta direct in vuur en vlam.


Plaats een reactie